🌾🌞💩

Turbo stryker sig lĂ€ngst med mina ben, han vill h nĂ„got. 
Min uppmÀrksamhet, eller Àr maten i skÄlen slut kanske.
Jag sitter helt försjunken i min bok och föser undan han endast för att nĂ„gra sekunder senare kĂ€nna samma pĂ€ls strykas mot andra benet. 
Han nöjer sig inte med det utan strax dĂ€refter sitter han bredvid mig och puffar kĂ€rleksfullt pĂ„ mitt hĂ„r. 
IhĂ€rdigheten belönar sig och han fĂ„r sen min uppmĂ€rksamhet. 
Mycket riktigt Ă€r dĂ€r 3 smĂ„ ynka bitar kvar i skĂ„len. 
Jag hÀller upp ny mat till honom.
Han gĂ„r fram och tittar pĂ„ skĂ„len, konstaterar att dĂ€r Ă€r mat sen smiter han ut genom buskarna. Han rörde inte maten, han ville bara  se till sĂ„ jag skötte mitt jobb som Matte đŸ‘ŒđŸŒđŸ˜…
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Han Ă€r inget undantag. 
Vi Ă€r alla likadana egentligen. 
Vi vill alltid ha det nĂ€r det Ă€r borta. 
Det Àr först dÄ vi förstÄr hur mycket vi saknar det.
Nu behöver det nödvÀndigtvis inte handla om mat, fast ibland Àr det precis det oxÄ.
Nej! Ibland tar vi vissa saker lite vÀl mycket för givet.
Vi förstÄr inte att en dag kan det vara borta.
Vi mĂ„ste stanna upp och vara tacksamma för det vi har. MĂ€nniskorna som finns runt omkring oss. 
Varken du eller dom kommer finnas hĂ€r för alltid. Om du accepterar den insikten sĂ„ kommer allt bli lite lite vackrare. DĂ„ kommer du att Ă€lska lite lite mer intensivt. 
DĂ„ kommer du berömma mer och tolerera betydligt mindre. 
För en dag Ă€r allt klart och vĂ€gen har nĂ„tt sitt slut. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Solen har snart gÄtt ner.
De varma vindarna byts ut mot svalare.
SmĂ„flugorna svĂ€rmar och tycks dansa en dans bestĂ„ende av synkoniserade rörelser likt ett oĂ€ndligt antal 8:or. 
Medan solen sjunker blir de fÀrre och fÀrre.
Precis som jag sÄ dras de till vÀrme och ljus.

Imorgon bĂ€r det av till Ven med Fia och barnen. 
NÀr affÀren öppnar ska jag stÄ givakt.
Inhandla nybakade pain riche som jag ska förvandla till smaskiga mackor. 
SolkrÀm, handdukar och baddrÀkter Àr redan nerpackade.
Det va sĂ„ sĂ„ lĂ€ngesen jag va dĂ€r. 
Jag och Ann-Britt konstaterade att det va nog nÀr Lava lÄg i min mage.
SĂ„ det Ă€r pĂ„ tiden att vi tar en cykeltur dĂ€r igen. 
HĂ„ller tummarna att det blir lika fint vĂ€der imorgon 🌞💩

Nu ska jag förbereda en pĂ„se popcorn till mig och barnen. Sen blir det mys i soffan innan lĂ€ggdags. 
Det har varit en lĂ„ng dag idag sĂ„ förhoppningvis somnar barnen i lagom tid idag 😁

Ha en mysig kvĂ€ll đŸŒžâ­ïž

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0