Ett spöke

Finns du på riktigt?
Hände det verkligen eller va det bara i min fantasi? 

Bild efter bild bläddras albumet igenom. 
Med några knapptryckningar blir spöket plötsligt högst levande.

Rösten ekar i huvudet och allt runt omkring liksom gungar.
Vad är verkligt och vad är på låtsas? 
Vem avgör.

Ibland finns det inte där, ibland är det som att det aldrig hände.
Det va bara en dröm.
Men sen dagdrömmer jag, svävar bort...tilllbaka dit.
Då känns allt så verkligt igen.

Kroppen är trött, tung när jag äntligen lägger mig i sängen.
Det har varit en lång dag.
Händelserik och rolig men utmattande samtidigt.

Imorgon (idag) börjar jag 15 igen, så det blir några timmar sömn och sen är man tillbaka i bussen.
Nu går det undan, timmarna och dagarna.
Undan för undan springer mina små fötter snabbt i ekorrhjulet.
Runt, runt går det.
Slutar aldrig att snurra.

Det går inte att stanna, för då trillar man. För hjulet slutar aldrig snurra.
Just nu vet jag inte om jag springer för att hålla hjulet igång eller för att inte falla och inse att det inte är jag som får det att snurra.
Vad händer då? 
Är det lönt då? 
Att fortsätta menar jag, att springa.
Eller ska man ta en paus i allt och stänga dörren om allt som heter vardag, rutiner, måsten.

Mmm....tanken är onekligen lockande.
Men för nu så får jag fortsätta.
Så nu sluter jag ögonen och välkomnar John Blund.
Inatt ska jag drömma om spökena i mitt liv. Dom som viskar i mitt öra varje dag, gör sig påminda men som inte syns.

God natt ⭐️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0