KemoBrain

Hatar att du fortfarande visar dig.
Hatar att din gift fortfarande strömmar genom min kropp.
Hatar att du skadar mig varje dag som går.

Men mest av allt hatar jag att du tog en del av mitt liv, mitt väsen, min själ.
Du är gift.
Du är svart.

Du är osynlig för alla andra men för mig är du en ständig skugga, följer mig överallt.
Vissa dagar kan jag ignorera dig fullkomligt, men andra dagar...som denna...så tappar jag styrkan att ignorera dig.

Då kan jag inte tala, kommunicera.
Mina ord försvinner.
Jag hör att du pratar men jag kan inte hitta rätt passande sak att säga i samtalet.
Jag vet inte vad jag ska säga.
Så jag är tyst.
En timme, två...hela dagen.

Nu är denna dagen över iallafall.
Hoppas morgondagen blir bättre.

God natt ⭐️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0