Lite fix och trix

Det är fint nu.
Trädet på baksidan är mindre. 
Ogräset mellan plattorna är besprutande. 
Min ärtplanta har jag plundrat och planterat på nytt igen. 

Romina har hållt mig sällskap ett tag. Mysigt med lite snicksnack. 
Nova hade Ebba här hemma och Lava läste i sin bok. 

Det blev en hemmadag eftersom solen inte bjöd på tillräckligt mycket värme.
Det blåste bara liiiite för mycket.
Men det gjorde inget. Det va rätt skönt.
Jag hann med en morgon PW iallafall. Då va blåsten välkommen. 

Dagen har varit bra, jag har hållt mig sysselsatt. 
Skönt att inte behöva tänka så mycket.
Tankarna vandrar för tillfället. Långt bort.
Minuterna räknas emellanåt, de blir till timmar. 
Sen dagar. 
Just nu håller 3 på att bli 4. 

Tystnad. 
De säger att man vänjer sig....men jag vet inte.
Det känns inte så just nu.

Men jag försöker att se lite längre fram.
Försöker att intala mig att detta hjälper...tystnaden.
Jag hoppas bara att jag har rätt. 

Tystnaden kan ibland bli så högljudd. Nästintill skrikande.
Men jag hoppas att det inte upplevs som så. 
För min tystnad är inte högljudd, jag skriker inte.
Min tystnad är en sång, som vaggar dig till ro.
Min tystnad är en viskning som ger dig trygghet och styrka att fortsätta kämpa. 
Så jag fortsätter att vara tyst.
Så länge jag kan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0