Slappna av!!!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Snart ska tjejerna gå och lägga sig. Filmen om Alfa och Omega är strax slut. 

Dagen har varit blåsig, kall men med en gnutta sol. 
Jag tog efter en del motsträviga tankar på mig viktvästen och gick min runda. 
Det kändes som vanligt riktigt skönt efteråt men det tog längre tid än vanligt att komma i träningskläderna. 

Nu när det är semester och man inte riktigt har sina vanliga rutiner blir det svårare. 
Jag brukar gå upp i tid och ta min promenad på morgonen. Men nu sover man längre och då faller hela dagens planering med måltider m.m. 

Ibland får man ändra lite på sina rutiner men det tar tid att komma in i dom. 
Nu har jag pausat från träningen några dagar och det har medfört att jag varit uttråkad, eller kroppen iallafall....och då blir jag mer sugen på onödiga saker på kvällen. 
Drygt när allt kretsar kring att träningen håller. 
Men det är en inställning antar jag. 
Vill man inte äta onödigt så är det bara att bestämma sig för det. 

Nu när barnen har lagt sig ska jag försöka varva ner oxå. 
Det tar tid nu, att koppla av. 
Vet inte varför men även det är en träningssak. 
Att det inte ska ta 2 timmar att varva ner.
Att det inte ska vara ansträngande att stressa ner. 
Att ta bort den där inre stressen som alltid finns där.
Det verkar stundvis omöjligt, eftersom den alltid funnits där. Men just nu känner jag en påtaglig irritation över att jag inte kan ta vara på den lediga tid som jag faktiskt har. 
Jag ska alltid "producera" något, alltså städa eller tvätta eller åka iväg med barnen. 
Aldrig kan jag äta min frukost och sen lägga mig i uterummet och läsa min bok. 
Det känns som "slöseri" på min tid eftersom jag inte gör något praktiskt. 
Det är sjukt egentligen och fel på så många sätt. Men det är en vanesak och en inställning. Något som jag måste jobba med. 

Jag har 4 veckor på mig 😉 så någon förbättring ska det väl bli. 

Trevlig kväll på er ✨⭐️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0