Vem jag är...

Definitionen av mig själv, vem utformar den.
Är det jag, eller alla andra? 

Mina egenskaper, är dom bra eller dåliga? 
Vem bestämmer det? 

Stark och svag och allting där emellan. 
Molly sjunger och det träffar rakt in i mig.
Känns som jag är gjord utav sand, jag bygger upp och rasar ibland.

Proceduren är densamma, bara anledningar är olika varje gång. 

Solen är framme denna morgonen. 
Jag sitter här ute och dricker mitt kaffe.
Lyssnar på grannen som bankar och spikar.
Hör vinden som smyger runt alla buskar och träd. 
Den svalkar mig just nu.

Igår när vi körde hem smattrade regnet ilsket på rutan.
Då va solen långt borta.
Ögonen va fästa på vägen men jag va nån annanstans. 
Per automatik ändrade jag vindrutetorkarna, växlade ner, upp. Parkerade bilen och plötsligt va vi hemma. 
Samma hjärna som aktiveras när jag kör buss hade tagit oss hem. 
Jag va tvungen att sortera, var min fokus skulle vara. 
Är fortfarande tvungen att välja. Ibland bestämmer hjärnan, ibland hjärtat. 
Just nu är jag långt borta, fast än att jag sitter här på framsidan med en kopp kaffe i handen.

Många frågor, så få svar.

Idag kommer Viktor och hämtar barnen. Dom ska på kusin Cassandras kalas. 
Så jag ska strax byta om och gå min runda sen ska jag fixa till dom. Locka håret eller nåt 😊 sen sover dom hos Viktor. 
Får se om det blir fotboll hos syrran idag, finalen. 
Såg bronsmatchen igår som Sverige tog hem ⚽️ Grattis säger vi till damerna.

Solen kommer snart försvinna så jag får passa  på att njuta nu. Sen är det regn resten av dagen. 

Hej så länge

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0