Åska eller sol

Dagen började med att solen sken in genom mitt fönster.
Det va varmt redan vid 08.00 när jag gick upp. 

Jag fixade min frukost.
Drack mitt kaffe (som nu för tiden är svart).
Klädde mig, träningskläder.

Barnen kom strax efter att jag ätit min frukost. 
Pigga och glada mumsade dom i sig frukosten sen lade dom sig i soffan och tog det lugnt.

Själv gav jag mig ut på min mil långa PW. 
Det va lite blåsigt men med tanke på värmen som fortfarande höll i sig så gjorde det ingenting.

Det va balsam för kroppen och sinnet. 
Jag gick och sprang. 
Doftade på alla blommorna längst med vägen. 
Underbart.

(null)

(null)

Hittade dessa blombladen längst med nästan hela vägen.
Känns lite som att universum försöker säga mig nåt 😉
Det är väl som dom säger, allt ligger i betraktarens öga ❤️

Efter promenaden tog jag en dusch och sen åkte vi iväg till affären. 
Jag hade bestämt mig för att laga min efterlängtade vegetariska Flygande Jakob.
Jag har inte ätit den sen jag slutade med kött och det va några år sedan. 
Så med spänning och förväntan började jag laga maten. 

Tjejerna läste medan jag höll på i köket.
Lava har redan sina böcker som hon bearbetar, men Nova har ingen. 
Så hon fick välja en av sina tjockare böcker och sen fick det bli hennes sommarbok. 
Den ska hon läsa nu över sommaren. 
Det är viktigt att man håller läsningen igång. Speciellt om man är på väg att få upp ett bra läsflyt och en bra läsförståelse. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Maten blev lovely ❤️❤️
Riktigt gott.

Efter maten ville tjejerna kolla på Trollz så jag fixade med tvätten. Sysslorna tar aldrig slut hehe. 
Mitt i allt så började det mullra. 
Åskan kom på besök igen. Regnet öste ner och man såg blixtrarna genom de tunga molnen. Jag älskar åska så jag gick it i uterummet och tittade, lyssnade. 
Det small rätt rejält så jag antar att det va nära. 
Mysigt!! Jag blir lugn på nåt sätt när det åskar. Det är antagligen för att det är så relaterbart med min själ, mitt sinne. Där pågår en ständig storm nu för tiden.  
 
Super nöjd är jag iallafall nu när jag tar på mig uniformen och beger mig till jobb. 
Det blir jobb till 04.15 imorgonbitti. 
Blir en massa kaffe så man håller sig vaken. 

Ha en fin lördag 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0