En vanlig söndag

Mina kinder svider.
Jag glömde att ta solskydd i ansiktet innan jag gick ut på min PW. 
Det visade sig vara dumt. 
Jag trodde inte att solen skulle visa sig bakom molnen men ack så fel jag hade. 
11 km senare så kom jag hem och smorde in mig, för sent. 

Jag älskar solen. Den är essentiell i mitt och vad jag kan tänka mig många andras liv. 
Men man måste respektera det som den även för med sig. 
Flera tusen blir diagnostiserade med hudcancer varje år. 
När du sitter där och får dit besked så är det lätt att vara ångerfull. 
Men vet ni vad det värsta är? 
Det är hur normaliserat det har blivit.
Folk är inte längre rädda för ordet malignt melanom. Det bär inte med sig den respekten som den bör ha.
Nu blir folk inte förvånade och förskräckta när någon säger att hen har fått "lite hudcancer". 
- jaha, men det är väl bara att ta bort den. Det gjorde min kusin, kompis, farmor m.m

Nej! Det är inte att bara...det är precis lika allvarligt som min cancer. 
Det kan gå riktigt illa, det kan sprida sig. 
Och här ligger vi och smörjer in oss med Hawaian Tropic för att vi ska få den finaste mest perfekt solbrännan.

Jag solar oxå, absolut. Jag njuter av värmen och solen. 
Jag tycker oxå att det är fint med en snygg bränna. 
MEN jag smörjer in mig. Minst 30 SPF på kroppen och helst 50 i ansiktet. 
För jag vill under inga omständheter sitta i det där rummet igen och få samma besked. 
Det är inte värt det.

Tänk er för ❤️ smörj in er.
Och när ni köper solskydd, välj med omsorg. Många av dessa produkterna innehåller extremt mycket parfymer och parabener. 
Det finns jättemånga bra alternativ både till dig och dina barn.
Själv använder jag Loveas produkter. 
Dom är parabenfria och skonsamma mot naturen. 

(null)

(null)

Söndag idag, en helt vanlig söndag. 
Jag ligger på baksidan och njuter av lugnet.
Jag njuter av min lunch.
En bra bok.
Tystnad.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag fick lite sällskap på min PW idag. Älskar djur och natur...alltså verkligen älskar.

Snart ska jag klä på mig och åka till jobb.
Det blir en kort tjänst idag och jag slutar i tid.
Kl 01.00 för att vara exakt.

Igår jobbade jag till 04.15 och när jag kom hem va solen på väg upp. 
Jag hade trots detta inga alls problem med att somna. 
Idag slutar jag lite tidigare så då hoppas jag att jag ska få lite mer rutin på maten.
Idag vaknade jag 11.00 och då blir det helt fel. 
Först frukost när jag egentligen ska äta "lunch" och sen lunch när klockan är 16.00. 
Det blir så sent att äta vid 00.00. 
Känner att magen inte riktigt gillar det.
Så idag äter jag nu och sen håller jag. 
Det får bli en proteinbar eller nåt sånt istället. 
Får se hur det känns istället.

Nu ska jag återgå till min bok. 
Min tystnad.
Den här monologen passar mig ypperligt för tillfället.
Inga samtal, inga sms.
Bara lugn och ro....ett litet tag till ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0