Glad Liseberg 😊

DĂ„ va vi pĂ„ vĂ€g nu. 
Barnen Ă€r redan pĂ„ plats med farmor och farfar och jag, Viktor och Sandra sitter i bilen pĂ„ vĂ€g mot Göteborg nu. 

Detta kommer bli en riktigt trevlig midsommar...möjligtvis en av de bĂ€sta. 

Imorse fixade jag en fin grötfrukost med jordgubbar dagen till Ă€ra. 
(null)

(null)

(null)

Älskar verkligen mina frukostar. 

IgĂ„r fixade jag en liten midsommartallrik till mig sjĂ€lv. 
Visste att det inte skulle bli nÄn midsoommarmat idag sÄ jag tyckte att det passade bra.

(null)

(null)

(null)

(null)

Har köpt hem tvĂ„ vegetariska sillar gjord pĂ„ tofu och sen hjĂ€lpte Romina mig (hon gjorde allt hehe) att fixa en vegansk senapssill gjord pĂ„ aubergine. 
Det va sĂ„Ă„Ă„ gott ❀❀

Och innan pÄ dagen va jag hemma hos Romina och mumsade pÄ en super smarrig sallad hon gjort.
(null)

Mmm jag vet, dĂ€r blir mĂ„nga matbilder nu. Men mat Ă€r en stor del av mitt liv och det Ă€r livskvalitĂ© för mig....sĂ„ ni fĂ„r stĂ„ ut. 

En sak: jag talar utav erfarenhet nĂ€r jag sĂ€ger, ta det lugnt med drickan idag. 
MĂ„nga firar midsommar med sina barn och tĂ€nker inte pĂ„ att denna dagen Ă€r för barnen oxĂ„. Det behöver inte nödvĂ€ndigtvis drickas i mĂ€ngder. 
För mĂ„nga barn Ă€r denna dagen en mardröm, nĂ€r de ser de vuxna tappa allt. 
Bara för att det Ă€r midsommar sĂ„ behöver man inte dricka, tro det eller ej 😉
Jag vet att det hör till att ta en snaps till sillen men....lĂ„t det rĂ€cka med det. 
Ha kul och lek med dina barn. Är gott och lek era lekar....men tĂ€nk pĂ„ att dĂ€r Ă€r barn dĂ€r nĂ€r ni vĂ€ljer att hĂ€lla upp vinet, blanda groggen och knĂ€cka en öl till. 
Det Ă€r kul för dig men för de yngre Ă€r det allt annat, jag talar som sagt av egen erfarenhet. 
Försök vara ett föredöme för de som snart ska fira midsommar med sona vĂ€nner. DĂ„ vill du nog att de "firar" pĂ„ det viset som Ă€r tryggt, det vill sĂ€ga utan alkohol eller iallafall i rimliga mĂ€ngder. 
Barn gör inte som du sĂ€ger, de gör som du gör. 

Jag ska försöka ta mĂ„nga bilder (pĂ„ mer Ă€n mat) idag sĂ„ lĂ€gger jag ut de ikvĂ€ll. 
Ha nu en underbar midsommar och ta det lugnt med drickan. 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0