Min lediga dag

Det va dags för att inviga badet för i år.
Underbart och alldeles lagom värme i luften. 
Vi packade vår väska med handdukar och badkläder. 
Jag hade fixat min sallad och hade lite fika till barnen.

Det va så skönt.
Det va min lediga dag....och den njöt jag av till fullo.
Ja alltså den är inte slut än. 
Klockan är bara 18.00 så vi ska snart mysa ner oss i soffan och kolla en film. 
Det är ju ljust rätt länge nu så vi får vänta lite till.

I och för sig tror jag inte att min mage hade orkat mer mat eller gott gott nu.
Jag är proppmätt för tillfället.

Tanken va att jag skulle göra en vegetariskt flygande Jakob men istället blev det hemmagjorda halloumiburgare med surdegsbröd och sötpotatisklyftor.
Såååå gott ❤️❤️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag tryckte i mig två hela burgare plus en del potatisklyftor 🙈 haha magen mår inte speciellt bra just nu. Men det är min lediga dag...så då får jag äta lite lite extra 😉

(null)

(null)

(null)

Nova hjälper mig lite nu med vattning. 
Jag ligger mest och drar mig nu. 
Matkoma haha.

(null)

(null)

(null)

(null)

Imorse värmde solen redan. Dynorna åkte ut och frukosten intogs sen under tystnad. 
Fåglarna gjorde mig sällskap och sen kom Nova på kicken. Tjejerna sov hos Viktor så när dom vaknade så klädde dom på sig och kickade hit. 

Det kommer bli en skön sommar känner jag. 
Jag jobbar nätter så barnen kan spendera dagarna här med mig och sen kvällarna med Viktor. Perfekt kombo liksom. 

Min lediga dag....like the perfect of perfect days.

Ooo just det. Jag måste passa på och gratulera Einar som tog sin lärarexamen idag. 
Han kommer bli en super bra lärare. Han har liksom det i sig. Pedagogiken andas i takt med hans humor och livsglädje. 
Så grattis till dig Einar 🌸👏🏼 

Nu ska jag försöka resa mig från soffan. Ta en kall islatte och sen fortsätta njuta av min lediga dag. 

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0