Alla dörrar leder nånstans

(null)

Våga öppna, titta in. 
Ge dig själv modet att kliva innanför tröskeln.

Jag stod så många år och bara tittade på dörren.
Betraktade handtaget som jag visste var det enda som skiljde mig från allt som fanns på andra sidan. 

Jag satt ner ömsom stod upp. 
Jag studerade alla sprickor, alla finsnickeri, skarvar, skruvar.
Tills det en dag inte fanns nåt mer att se.

Då hade dagar gått, månader, år.
Först då va jag redo att trycka ner handtaget och trycka upp dörren.

Det va det bästa jag gjort.
Jag såg, upplevde och kände.
Vet ni varför? 
För att det bara är jag som bestämmer mig för vad som ska finnas där, bakom den där dörren.
Lika mycket som du bestämmer vad som finns bakom din.
Dörren är en metafor, det har ni förstått.

Dörren är ditt liv, ditt öde.
Tänker du att det ska gå åt helvete så kommer det vara väldigt varmt när du öppnar dörren.
Tänker du att du kommer misslyckas kommer det finnas en väg av glas för dig att gå på. 
Tror du att du inte förtjänar kärlek eller att det inte är för dig kommer det vara ett oändligt mörker bakom den där dörren.
MEN

Tror du på dig själv, din lycka, att du förtjänar kärlek.
Då kommer den vackraste värld öppnas upp för dig. 
Dofterna kommer vara mer intensiva.
Känslorna kommer flöda.
Allt du faktiskt önskar dig kan du få.
Den enda skillnaden från innan du klev igenom dörren är din beslutsamhet.
Du bestämmer dig i samma stund som du trycker ner handtaget.

Dörren representerar dina hinder, din osäkerhet, din självbild.

Så öppna dörren nu. 
Ge dig själv det du vet att du förtjänar.
Allt finns där framför dig.

                  Bakom den där dörren.
                                ❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0