God morgon!

Ljuset från morgonsolen reflekteras från alla kristaller som täcker åkrarna och träden.
Det vackra tar andan ur mig. 

Fingrarna är frusna efter cykelturen ner till stationen. 
Det är kallt denna morgonen. 
Valet av skor va inte det bästa och det känns nu när jag kommer in i tåget och fötterna sakta men säkert börjar tina upp.

(null)

Idag står redovisningen på agendan.
En av många känns det som. 
På fredag är det filmvisning, ännu en examination. 
På onsdag är det första inlämning av det som vi redovisar idag. 
Sen är det snart dags för grammatiktentan.

Mmm just nu är det en del.
Samtidigt försöker jag få ihop vardagen med jobb, träning, familj och barn. 
Jag satt igår och skrev ner mina skoltider, barnens aktiviteter och arbetstider i almanackan. 
Jag konstaterade att jag längtar till den här utbildningen är klar så jag kan ha vad ni andra kallar för liv.

Jag gör saker, visst! Men det är med en konstant tanke på morgondagen och vad som ska göras då. 
Rädslan att missa nåt, att glömma att skriva in nåt i almanackan...den är där...alltid.

Den här veckan blir det jobb torsdag och fredag...Viktor är en klippa och tar barnen då.
Fredagen där var jag inte glad över att se på schemat, den dagen är egentligen helig för oss. 
Vår dag, vårt fredagsmys. Men det va en miss från min sida. Så nu får jag snällt köra buss den dagen istället. 

Tåget till Malmö är fullt, knappt några lediga säten. 
Efter en stunds letande hittade jag iallafall ett säte ledigt. 
Så nu är jag på väg mot Malmö och redovisning. 
Dags att plocka upp datorn träna lite på texten.

God morgon 🌸😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0