Kvällen nalkas

(null)

Himmel vilken dag.
Den som jag trodde skulle bli lugn.
Den blev allt annat.

Nu sitter jag i soffan och blundar medan jag låter musiken ta mig nån annanstans.
Just nu vill jag vara nån annanstans.
På en strand, med solen som värmer mitt ansikte.
Långt borta ifrån alla måsten, all stress, alla bekymmer.

Håret är kallt mot min rygg. Vattendropparna klänger sig fast vid hårstråna som hoppet för en förlorad själ. 
En efter en tappar dom taget och rinner långsamt nerför min nacke och rygg.
Värmen från min kropp gör att den snabbt avdunstar och försvinner.

Ögonen kliar, dom är trötta.
Men jag vill inte lägga mig riktigt än. 
Jag vill gärna läsa lite.
Det är skönt, att få ta ett kliv ur min verkligen och försvinna in en bokens värld.
Bara för en liten stund.

(null)

Tonerna är så behagliga. 
Samtidigt hör jag regnet och blåsten utanför.
Det är rofyllt.

Det är det som jag behöver nu. 
Lugn och ro.
Inget negativt, inga problem. 

Ibland kan jag undra om alla inte vill ha det.
Lugn och ro.
Ibland känns det som att vissa människor letar efter problem. Dom klarar inte av de bra sakerna i livet. De vet liksom inte hur de ska hantera dem. 
Dom har levt med ångest, ilska och oro för länge. Så nu känner de inte till något annat och är inte heller mottaglig för det.

Är det livskvalité? 

Vill du leva så är det ditt val, men dra inte ner mig i skiten.
Använd inte mitt dåliga samvete för att få din vilja igenom. 
Det är ditt val, inte mitt. 

(null)

(null)

(null)

Lava låg och läste när jag kom upp till henne. 
Hon såg så koncentrerad ut att jag egentligen inte ville störa henne, men ett god natt ville jag ändå ge henne. 

Fina Lava, så full av liv och visdom. 
Min stolthet, mitt liv ❤️

(null)

❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0