Mat = ❤️

Alla som känner mig vet att jag älskar att äta.
God mat, god dricka en oändlig tillgång på choklad 😍

Vissa undrar varför jag tar bilder på min mat (bland annat mina barn). 
Ja vad svarar man på det? 

Jag älskar att "äta med ögonen" och jag tänker att det kanske är fler som gör det oxå. 
Jag vill inspirera andra till en hälsosam livsstil.
Bland annat genom att visa att det är enkelt att göra goda, nyttiga alternativ. Både frukost och lunch och middag. 

(null)

(null)

Middagen idag:

Tomater, linser, lök, vatten, grönsaksbuljong. 
På det är spenat och halloumi.
Jätteenkelt mat som sköter sig själv i kastrullen.

(null)

(null)

Frukosten imorse. 
Gröt som bas och sen en massa goda frukter och chiafrön + jordnötssmör.
Gröten görs i micron på 2 min och sen är det bara att hacka frukterna...superenkelt och jättegott.

Det är inte svårt att laga god mat, tvärtom. 
"Men lagar du aldrig nåt onyttigt"
Hmm 🤔 jag vet inte vad som klassas som onyttigt längre.
Vi har så olika syner på det.
Jag försöker i den mån jag kan att undvika halvfabrikat, processad mat. 
Därför har jag sällan något fryst.
Men ibland händer det att tjejerna vill ha hälsans veganska bullar....och då fixar jag det. 
Jag försöker bara tänka, vad mår min kropp bra av. 
Varken mer eller mindre.
Sen när det är dags för fredagsmys så gör jag ett medvetet val att köpa choklad eller glass eller vad det nu blir som "gott gott"....och det gör jag utan att få dåligt samvete eller grubbla över. 
Jag vill njuta av allt som livet har att erbjuda, där ingår choklad och glass oxå 👌🏼

(null)

Här är dagens snax medan tjejerna tränar gymnastik. 
Mums 😍

Jag sitter och läser i min grammatikbok.
Imorgon är det dags för tenta.
Känns sådär men jag kan bara göra mitt bästa, så det är ingen roll att stressa över det.
Det enda tråkiga med allt är att det faktiskt börjar fastna nu. Hade vi inte haft så mycket andra saker som skulle göras i den här kursen hade jag nog faktiskt kunnat det mesta vid detta laget.
Men nu läser jag vad jag kan och hinner sen får det gå som det går.

Hur som helst ska vi dricka vin efter tentan imorgon. Ett slags firande att kursen är över. 
Egentligen är den inte över, jag har fortfarande en inlämningsuppgift kvar.
Men den fokuserar vi på på torsdag 😅

Nu ska jag läsa vidare.....hej så länge 👋🏼

Kommentarer
Postat av: Malin

Du har så rätt, vi är många fler som gillar bilder på mat!
Kul att hitta till din blogg!

Svar: Tusen tack! Det värmer ❤️
Isabelle Dahlberg

2019-04-13 @ 15:48:43
URL: http://pillris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0