Mot Malmö

Och examination.
Med Daddy Yankee i hörlurarna plockar jag upp min dator och klickar fram materialet till dagens dialog. 

Känslan som jag har är lugn. 
Det är belåtenhet.
Inte bara över mitt prov som väntar utan överlag.
Jag har stressat över grammatiken som kommer nästa vecka så länge nu att det inte finns nån stress kvar nu. 
Så när jag åker igen Malmö idag riktar jag min fokus mot grammatiken.
Jag har några dagar på mig att få det in i huvudet. 
Mina strategier är att stänga av alla distraktioner och sen använda alla sinnen.
Läsa.
Lyssna.
Prata.

Mer än så kan jag inte göra...eller hur.

Igår var jag och tränade med pappa.
Det va riktigt kul 😊
Känner av träningsvärken idag.
(null)

Han är stark, min kära pappa ❤️
Jag är stolt över han och valen som han gjort för att leva det hälsosamma livet han gör idag. 
Det krävs karaktär och en inre styrka.
En övertygelse som gör att allt får en djupare mening.
Många kommer leva ett helt liv utan att finna denna förståelse och vara totalt tillfreds med detta.
Men sen finns det dom som lyfter blicken och kräver mer av livet.
Dom som ställer krav och inte bara nöjer sig.
Dessa personerna kommer oxå få göra vissa uppoffringar, men det gör dom utan att klaga.
För målet och belöningen är det viktigaste, det vackra i livet. 

Tåget rullar.
Musiken ljuder i mina öron.
Parfymen från 20 olika passagerare blandar sig och når min näsa.
Männen i röda jackor går metodiskt från vagn till vagn och upprepar samma fras "extra biljettkontroll, tack tack".

Snart är jag framme.
"Nästa Malmö central"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0