Tentamen

Det är dags igen. 
Rutinerna sitter för dom ska.

Gröt.
Kaffe.
Borsta tänderna.

Allt är som vanligt fast ändå inte.
Tentamen idag.
Hur känns det?? Helt okej 😊
Jag har pluggat det jag kan, kommer göra mitt bästa. Ingen idé att stressa över det.
Klart att man är nervös, fast det är en bra nervositet.
Det är en sån nervositet som gör att man kämpar lite extra. 

Alla förbereder sig inför en tenta på olika sätt. 
Vissa sitter och tittar på serier.
Andra tränar.
Vissa sover extra länge och håller sig undan fram tills tentan.
Andra som jag, går och fixar sina naglar 😅
Hanna sitter just nu och förbereder sig på min ankomst. 
Direkt efter det ska jag ta tåget in till Malmö. Sen blir det plugg in i det sista 👏🏼👏🏼


Dom står och pratar på perrongen.
Den ena går rytmiskt fram och tillbaka. Jag tror först att han lyssnar på musik men sen ser jag att jag pratar med killen bredvid. 
Två stycken, helt olika till utseendet, involverade i en samstämmig dialog.
Det ena leendet avlöser det andra. 
En i kostym och en fin dyr datorväska.
Den andra i Nike keps, adidas skor, hoodie och sweetpants. 

Vit mot svart.
Jing mot jang.

Olikheter dras till varandra. I detta fallet en vänskap. I andra fall en kärlek. 
Motsatsen behöver inte vara dålig. Tvärtom kan det vara den som lyfter dig upp, driver dig framåt.

Tåget rullar in.
Männen förbereder sig.
De sneglar på varandra och med ett leende tar de varandras hand och går tillsammans in på tåget ❤️



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0