Vem litar du på

Dina ord snärjer, letar, vinklar.
Dina öron hör saker som viskas mellan orden,
Dina ögon analyserar, rörelser, blickar.

Resultatet av allt är en hypotes om intentioner.
Mina.
Dina.
Andras.

En hypotes.....är allt det är.
Den kan stämma men den kan oxå vara helt fel. 
Är du villig att satsa allt på att du har rätt? 
Vad händer om du har fel? 

Vi pratade idag om magkänslan.
Att den nästan alltid har rätt.
Att den vet innan du gör det.
Att dem gångerna som du ignorerat den så har det slutat i ett mindre önskvärt resultat.

Så varför lyssnar vi inte?
Varför envisas vi med att göra tvärtemot vad magkänslan säger?

Dina ord säger en sak men jag vet att dom menar en annan.
Dom antyder.
Ditt leende är menat som en vänlig gest, likaså är din vänliga ton.
Men jag hör vad du egentligen säger.

Vem litar du på? 
Vem litar jag på? 

Orden kan lika gärna vara mina, det har dom varit.
Leendet kan lika gärna vara mitt, det har det varit.
Den inställsamma tonen kan mycket väl vara min, den har jag haft.

Men inte nu mer.

Nu menar jag precis det jag säger.
Ler jag mot dig så är det genuint.
Är min röst vänlig så förtjänar du den vänligheten.

Så är det, tills du väljer att göra annorlunda.
Då gör jag det med.


(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0