Det här med träning...

Idag gick jag en ny runda, en längre runda...en mils lång runda.
Det va så så skönt och jag längtar efter att få prova rundan när jag fått min viktväst.

Det tog 1,45 h.
Den kommer bli en standard nu. Känner att det är perfekt med en mil nu. 

(null)

(null)

Kan inte riktigt sätta fingret på vad som har hänt nu men jag mår riktigt bra.
Träningen är perfekt och verkligen en boost för mig. 
När den fungerar så verkar allt annat oxå fungera.

Det är rätt häftigt egentligen, vad motivation kan göra. 

Jag har mina delmål på vägen till den starkaste kroppen jag någonsin haft.
Just nu är det mer fokus på kosten. 
Jag vill hitta en bra balans när det kommer till kolhydrater, protein och fett. 
Både för att effektivisera min träning men lika mycket för att jag tycker det är intressant hur kroppen svara på ändrade proportioner i dessa tre aspekterna. 

Jag har beställt ett vegansk proteinpulver som jag ska börja komplettera min kost med.
Ja jag vet vad ni tänker!! 
"Å nej, ska hon bli en sån radikal träningsfreak nu". 
Och nej det ska jag inte (jag är redan det 😂).
Men nej, jag försöker att hitta bra källor till protein men fortfarande känner jag att det är svårt att komma upp till mitt dagliga intag av protein...så nu tar jag lite hjälp på vägen. 

(null)

(null)

Mina matlådor består till största delen av grönsaker som ni ser. Sedan kompletterar jag dessa med kikärtor, sojabönor, linser,  quornprodukter m.m. 
Allt för att få en bra balans. 
Det är faktiskt riktigt kul att "skapa" dessa vitaminbomber. Sen är detta är jättebra sätt för att få en känsla för mycket som är "lagom" för min kropp och mina förutsättningar.

Det låter kanske extremt men jag kan lova er, det fungerar. 
Jag mår bättre nu än vad jag gjort på länge. 
Sedan finns det säkert andra orsaker till det såklart, men träningen och maten är en stor del i mitt liv. 

När min träning inte fungerade eller när jag satte den åt sidan för att prioritera andra saker så mådde jag inte bra. 
Jag tänkte inte på det då, men när jag tänker efter så va jag i en dålig plats i livet och fattade många dåliga beslut. 

Det är aldrig för sent för förändring. 
Imorgon är första dagen i resten av ditt liv, hur vill du spendera den 🔥

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0