Insomnia

Det är kallt när jag kliver utanför dörren.
Kallt men välkommet. 
Hjärnan är just nu i pausläge. 
Behöver vakna, inte bara ögonen och kroppen utan resten av mig oxå.

Sömnen infann sig inte inatt.
Så när klockan visade 04.30 så gav jag upp. 
Jag tog på mig kläderna sen begav jag mig ut på en promenad/PW. 
Benen gör fortfarande ont så jag höll ett lagom tempo. 

Det va öde. 
Inget lät, ingen syntes till. 
Jag var själv, livets ironi.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Medan luften fyllde mina lungor och värmen sakta spred sig i min kropp infann sig ett lugn.

Ibland är det jobbigt att inte veta vart livet för dig. 
Vad nästa steg kommer vara och i vilken riktning den tar. 
Ibland vill man så gärna bara ta en liten tjuvtitt in i framtiden, se om historian slutar bra.

Men det går inte. 
För vi skapar vårt eget öde, vår egen framtid.
Vi är författarna till vårt eget livsverk.
Så framtiden och facit är det bara vi som har.
Vi kan välja att se saker som misslyckande eller lärtillfälle. 
Vi kan lära och växa....eller ändra väg helt och hållet. Oavsett så är det okej! 
Du väljer!! 

(null)

(null)

(null)

Gröten va extra god idag. 
Aptiten växte med varje steg jag tog. 
Nu sitter jag i soffan och fryser. 
Det tar ett tag innan energin från frukosten sprider sig i min frusna kropp. 
Idag kommer bli en bra dag.

God morgon 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0