Orden....

Jag förstår inte vad du säger.
Din ljuva stämma skapar något som jag inte förstår eftersom jag inte kan ditt språk. 
Men det universella språket talar sitt eget språk.
Formar sina egna ord.
Skapar sin egen mening.

Med några knapptryckningar är jag framme vid den videon som jag sett så många gånger vid detta laget. 
Jag trycker igång och blundar. 
Vet exakt hur den låter och ändå.....

Fingrar letar bland ackorden.
Toner skapas och någonting händer.
Allt annat blir tyst, grått.

Som en magiskt speldosa med den graciösa ballerinan dansandes, öppnas locket och allt blir plötsligt möjligt. 
Tonerna tar mig tillbaka till dagar då färgerna var så starka.
Tillbaka till skratt och oskuldsfullhet. 
Tillbaka till varma, kärleksfulla stunder.

Musik är magiskt när det skapas av rätt person. 

————————————❤️———————————-

Flickan ser honom försvinna. 
Med endast ryggtavlan som en sista glimt är han borta. 
Hon försäkrar sig om att det kommer bli bra.
Hon ler när alla färska minnen spelas innanför hennes ögonlock just nu.
Dom är så starka, så levande. 
Hon vet att dem kommer räcka tills dom ses igen. 

Minuter blir till timmar.
Timmar blir till dagar.
Dagar till veckor.

Minnena är fortfarande starka, men dem håller henne inte varm genom nätterna.
Minnena ger henne styrka men torkar inte hennes tårar när det gör ont.
Minnena tränger undan de mörka, men de starka färgerna börjar bli svagare nu. 

När de fysiska inte finns där så kompenserar hjärnan och hjärtat med annat. 
Det manifesterar sig genom andra saker. 
Så som musik, dofter, bilder, smaker.

När man vet vad priset är, belöningen....så tar minuterna aldrig slut. Dom räknar aldrig ner till slutet...för det finns inget slut. 
Bara en liten paus...tills dom ses igen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0