The bucketlist

Det finns vissa saker som jag vill uppleva. Vissa saker som jag vill beskåda. 
Länder som jag vill sätta mig fot i. 

Alla har väl en sån lista. 

Känslan när man har åstadkommit en sån sak är obeskrivlig. 
Ibland känns det tomt efteråt, för nu är förväntan borta. Nu kan jag inte längre drömma om hur det kommer vara. 
Men framför allt är det fantastiskt. 

Det är då man känner att man verkligen lever.
Alltså det gör man till vardags oxå, det ska inte underskattas. Men det där är speciellt.

Jag vill hoppa bungyjump.
Jag vill ta MC kort.
Jag vill djuphavsdyka.
Jag vill se vandra i alperna.
Jag vill campa i Yellowstonepark.
Jag vill bestiga ett berg (kanske inte Everest men nåt i klassen under). 
Jag vill uppleva Amazonas.
Jag vill se de sju underverken. 

Listan kan göras lång och den fylls på hela tiden.
För några år sedan tänkte jag att jag kanske inte får möjligheten att uppleva detta. 
Det gjorde ont men samtidigt förstod jag då hur viktigt detta är för mig. 
För vissa är detta bara en klyscha. 
Men för mig är detta en representation av livet, av att leva. 
Jag har många år på mig att checka av min lista. 
Jag ska njuta av varje ögonblick. 

Förhoppningsvis får jag uppleva detta tillsammans med någon.
Mina barn, familj eller en partner.

Minnen ska skapas. 
Minnen som jag sen ska kunna njuta av när jag närmar mig 90 😊
Då ska jag återuppleva allt...om och om och om igen. 


Tåget rullar mot Helsingborg och jag ska snart gå över till Malmötåget. 
En stund i skolan idag och sen hem igen. 
Romina kommer och hälsar på, ska bli mysigt.

Sen blir det PW och plugg. 
Snart är det salstenta i geometri.
Snart är den här terminen över.
Snart är det bara ett år kvar. 
Snart.
Snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0