Hjulet är trots allt runt

Det finns en anledning till att man använder hjulet som en symbol. 
Den eviga rörelsen, runt..runt runt.

Det tar aldrig slut.
Till slut tänker du inte ens på vad du gör, du bara gör det.
Ifrågasätter inte, reflekterar inte...bara gör.

Jag har nånstans förstått att det kommer vara så här tills studierna är klara.
Men nu när jag under den här kursen fått prova på att verkligen vara lärare i alla dess aspekter, så inser jag hur mycket tid det tar.

Missförstå mig inte, jag vill absolut fortfarande praktisera detta yrket, men först nu förstod jag vad det kommer att krävas av mig. 
Efter nåt år som pedagog kommer man nog att göra saker på automatik men i börjar så analyserar man verkligen allt.
Det tar en hel del på dig.

Så nu börjar min resa mot att förbereda mig själv, mentalt på vad som kommer krävas av mig. 

Hjulet slutar aldrig snurra, evighetens hjul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0