Keeping the faith

Du är modigare än du tror
Strakare än du vet, 
Och klokare än du förstår. 

Jag känner, tänker och existerar. 
Mina fingrar letar sig oavbrutet upp till korset som pryder min hals.
Fingrarna gnider om och om igen, som om korset skulle vara en ande eller nåt.
Inget händer, ingen blå varelse uppenbarar sig för mig.
Jag kan inte drömma om att någon ska komma ut ur tomma intet och rädda mig.
Den lyxen har jag inte, att tänka i dom banorna. 

Jag har haft en bra dag.
Tjejerna hade träning imorse så det blev ingen sovmorgon. 
Men vi var ändå uppe och fixade frukost.
Vi åkte till IKEA och fixade sakerna som saknades till soffan (ovanligt). 
Sen åkte vi till affären och inhandlade ingredienser till lussekatter.

Det blev en bra eftermiddag. Barnen lekte och jag fixade det sista med möblerna.
Sen kollade vi på en film medan vi åt de nybakade lussekatterna.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är mina ögon trötta. 
Jag längtar efter en sovmorgonen.
Jag tror dock att det kommer ta ett tag innan jag somnar.
Många saker är ständigt närvarande, tidskrävande saker, emotionellt uttömmande saker.
Jag behöver hitta en strategi.
För att koppla bort allt oväsentligt när det behövs. 
För just nu är det en omöjlighet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0