Konsten att göra ingenting

Benen studsar nervöst, upp och ner, upp och ner.
Fingrarna letar sig systematiskt upp till håret och för bak den osynliga slingan hår som inte finns där. 
Tvn är igång och den visar en film som du velat se under en lång tid nu, men så fort du sätter igång den så blir du rastlös. 
Då måste du göra något samtidigt som filmen är igång, för annars slösar du ju bort tid. 
Resultatet blir att eftertexterna rullar medan du är på ovanvåningen och sorterar kläder som inte behöver sorteras. 

Varför ska det vara så svårt.
Att göra ingenting.
Den inte stressen är för tillfället olidlig. 
Alltså jag får ju jättemycket gjort, och jag är sjukt effektiv....MEN
Det blir så påtagligt, så tydligt för mig själv, att jag inte kan slappna av. 

Det gör mig orolig, för jag vet vart det kommer leda. Jag har läst om det, jag har sett det med egna ögon. 
Jag vill inte vara den som nån annan använder som exempel när dom talar om utmattningssyndrom, eller den som gick in i väggen. 
Men jag vet liksom inte hur jag ska göra. 

För jag måste sköta skolan, den är min framtid.
Och jag måste sköta mitt jobb, den ger mig tak över huvudet för tillfället. 
Och mina barn vill jag absolut inte åsidosätta.
Så vad är kvar?? 
Jag har inte tränat på veckor, för jag hinner inte, min tanke va att jag skulle hinna vila lite. Men det blev inte som jag tänkt mig. 
Istället blev jag mer stressad.

Jag försöker att se det större perspektivet. Att detta snart kommer vara över. 
Men jag är bara rädd att den stressen som jag känner nu kommer följa med mig, även efter skolan är klar. 

Vad gör jag då? 


Nu sitter jag vid stationen och ska snart köra mot Ekeby. 
Snart är mitt pass slut och då ska jag hem och sova. 
Jag ska sova länge, eller jag ska försöka. 
Sen ska jag påbörja mitt sista arbete för denna kursen. 
Samtidigt som jag tänker på mitt arbete så glider tankarna över till mina kläder i vardagsrummet, de som jag ska rensa ut och lägga i min byrå där uppe. 
Tankarna slutar inte där utan vandrar vidare till hur jag ska montera ner garderoberna på smidigaste sättet. 
Mitt i allt detta så ploppar skolarbetet upp igen, och så fortsätter det....i en oändlig spiral. 

That’s my Life ⭐️ wanna trade 

(null)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0