”Ledig”

Det fina ordet. 
Befriande ich ångestfyllt på samma gång.
Jag ser andra som njuter av det på ett sätt som fortfarande är en gåta för mig.
Jag satte citattecken bredvid ordet. 
För det är vad det är för mig, ett citat.

Ett citat som är en del i en mening, en text, ett liv. 
En kontext.

Just nu har jag sammanställt en av mina texter. Jag är klar.
Vad är nästa steg? 
Jag behöver ladda min dator.
En liten paus.

Så jag tar fram strykbrädan och mina arbetsskjortor.
Inte för att jag behöver, jag har fler som redan är strukna. 
Inte för att jag ska jobba, jag är ledig idag. 
Nej!! Varför vet jag inte. 
Jag försöker skapa logisk i mitt ibland maniska beteende, men jag kan inte. 
Jag har en stress i mig, som gör att det ordet....LEDIG tycks blekna i allt runt omkring.

Det är som att samla alla världens färger och energier i en glasburk och sen kasta den mot väggen. Total kaos. 
Men ändå så kraftfullt vackert.

Det är så det känns, ofta, ibland, alltid. 

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0