Natti natti

Karaktären infann sig inte ikväll. 
Vet inte om det berodde på att jag ska jobba hela helgen och jag vet att jag inte kan äta gott gott, eller om det berodde på att jag hade skitrn hemma. 
Stressrelaterat frossande hehe.

Hur som helst så tog chokladet slut, chipsen fick sig en omgång och allt sköljdes ner med en stor kopp te. 

Detta fick väl bli min "helg" när det kommer till onyttigheter.
När jag jobbar har jag faktiskt fått in en bra rutin eller vad man ska kalla det.
Jag tar inte med nån mat utan jag klarar mig på bars. 
Två stycken för att vara exakt.
Jag tänker så här: jag gör av med minimal energi under ett arbetspass. Då behöver jag inte skyffla in en hel fullgod middag. 
Sen har jag börjat ha med mig tepåsar istället för att dricka det råttgiftet till "kaffe". 
Funkar hur bra som helst då den största anledningen till att jag dricker det är för att hålla mig varm.

Nu ska jag strax försöka sova. 
Det va en lång dag i skolan och jag va helt slut i huvudet när jag kom hem.
Hann knappt säga hej till tjejerna.
Det blev läxläsning och glosförhör medan jag fixade middagen.
Sen efter det kände jag bara att ögonen gick i kors, så jag satte på en film som jag velat se länge.
"Den röda sköldpaddan" heter den.
En av de djupare filmerna, i stil med den lilla prinsen och life of Pi. 
Barnen satt med mig under hela filmen ich trots att där inte fanns en enda replik så va de helt inne i handlingen.
Jag förklarade att det finns så många fler språk än vad vi tror. 
Att vi kan kommunicera och "tala" med hjälp av minspel och framför allt kroppsspråk.
Tjejerna förstod allt som hände och eftersom där inte var repliker så kunde de reflektera själv över sakerna som hände.

Dom har så otroligt många tankar och det är först när vi låter dem tala som vi verkligen kan höra dem. 
Inte höra det vi förväntar oss utan deras egna små frö som livet sår. 
Ibland behöver vi vara tysta för att kunna lyssna.
Spännande och fascinerande 🥰

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0