Hösten är här

Gårdagen bestod av mörker.
Löven dansade framför bussen medan mina svaga strålkastare försökte guida mig genom skogen.

Det va mörkt, så mörkt.

Vinden va stark.
Den slet i bussen och jag fick hålla hårt i ratten för att inte sen skulle befinna sig i diket.

Hösten är verkligen här, och ändå lyser solen stark idag. 
Den värmer upp allt och hoppet om att sommaren fortfarande lever är högst levande.

Ikväll dricker jag ett glas vin.
Jag njuter av den sista stunden för att strax gå och lägga mig bredvid min kärlek.
Den andra sover i sin säng. 
Dom somnade fort efter en dag full av lek.

Imorgon sover båda två hos sin pappa.
Jag har möte med styrelsen och det lär dra ut på tiden.
Jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag är för evigt tacksam över min relation med Viktor.
Att alltid kunna lita på att hjälpen är där när nöden kräver det.
Att känna samhörighet, både i föräldrarskapet och i vänskapen.
Det är få separerade föräldrar som kan säga det, men vi kan.

Jag tar absolut inget för givet, tvärtom. 
Vi jobbar hårt för vår relation och grundstenen i den är respekt.
Lyhördhet och ödmjukhet för varandras olikheter.

Med dem orden säger jag god natt.
Imorgon är en lång dag i Malmö, wish me luck 😁🌸

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0