Timmarna flyger

Var tog den här veckan vägen liksom.
Nu sitter jag här i Kågeröd. 
Barnen springer och flåsar och innan vi vet ordet av det så har en timme gått och vi ska hem igen.

Jag hinner inte med. 
Det är mer jag vill göra...typ hela tiden. 
Fler människor jag vill spendera tid med. 
Mycket mer träning jag vill utföra.
Men var finns tiden och från vad ska jag ta den. 

Det är en pågående dilemma i min lilla värld.
Det dåliga samvetet är ständigt närvarande.
Jag känner mig otillräcklig.

Men sen är där dom små guldkornen, dom som gör allt värt det.
Som igår, när jag hade kvällen med Fia.
Ja barnen oxå förstås, men det va en stund när jag fick känna....en vardagskänsla. 
En förnimmelse av hur mitt liv snart kommer vara. 
Ett liv där helgerna är för mig som dom är för alla andra. 
Då blir det inget mer helgjobb. 
Då blir det normala arbetstider, så jag kan spendera den tiden med mina nära och kära. För just nu så jobbar jag när dom är lediga. 
Men det kommer förändras.

Förhoppningvis blir det mer tid över till annat.
Inga mer studier.
Sen kommer jag självklart ha fullt upp ändå fast på ett annat sätt.
Jag längtar faktiskt nu.
Det börjar ta ut sin rätt.

Idag ska Lava på bio med Max. 
Nova ska leka med Molli medan vi är iväg. 
Sen ska jag hämta Nova och vi ska hålla kväll. 
Jag är efter med lite plugg så det blir kanske en stund med det. 
Men annars tänkte jag ta det lugnt idag, försöka iallafall 😉🌸
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0