Trött måndag

Med andan i halsen kör jag in på ramlösas parkering. 
Den digitala klockan i bilen visar en tid och mitt armbandsur visar en annan. 
Jag ber en liten bön att den senare tiden stämmer.

Skynda skynda skynda. 

Varför gör jag alltid så här.
Jag är det perfekta exemplet på "jag ska bara".
Jag gnäller på mina barn att dom inte ska hålla på med en massa saker precis innan vi ska gå, sen blir jag medveten om var dom antagligen snappat upp detta 🙈

Jag snubblar ner för trappan till perrongen och konstaterar att tiden på mitt armbandsur stämmer. 
Jag hinner med tåget.

Jag kör bil idag eftersom jag ska direkt från skolan till jobb i eftermiddag. 
Jag hinner inte köra inom hemmet. 
Så i bilen ligger nu uniform och väska med alla tillbehör.

Imorgon blir samma visa. Då ska jag och min grupp hålla tre lektioner på Ericas skola. 
Sen efter dessa lektionerna blir det bara till att hoppa på tåget till Hbg och sen direkt till jobb.

(null)

(null)

Lite energi på burk gör allt så mycket lättare. 
Fick hem en beställning från matsmart i fredags. Den innehöll min powerbars och en låda med måltidsersättning. 
Jag ska prova en ny grej nu. 
När jag jobbar ska jag istället för matlåda ha med mig en måltidsersättning. 
Enklare att äta på bestämda tider och mindre kcal. 
Min lilla tränings- och viktresa får ta en ny vändning nu. 
Det är som små sakerna som gör det (hoppas jag). 
Vardagsmåltiderna.
Går det så är det ju bra och går det inte är det inte hela världen 😁

Nu ska jag försöka vila ögonen lite innan jag kommer till Malmö.
Ha en fin måndag 🌸

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0