Försök sova nu!!

På mobilen spelas avslappningsmusik.
Det har varit igång ett tag nu.
Sömnen infinner sig inte.

När jag blundar så finns det inget. Inga tankar, inte vad jag är medveten om iallafall. 
Jag hör grannarna skratta, prata. 
Ljuden blandas med vågornas brus från mobilen. 
Men fortfarande.....ingen sömn.

Jag gick och lade mig för en stund sedan. Jag va egentligen inte trött men visste att ryggen skulle ömma imorgonbitti ifall jag somna på soffan igen. 
Så jag gick upp. 
Lade mig bredvid Lava men först gick jag in och lade över täcket över Nova. Hon gnydde till och jag klappade hennes huvud medan jag viskade god natt. 

All stress just nu får min hjärta och kropp att jobba på övertid. 
Som det är nu kan jag inte slappna av. 
Det är rätt normalt när man har VFU och jobb och alla framtidsplaner som snurrar.
Men jag känner att min kropp börjar protestera, eller försöker iallafall. 
Jag väljer många gånger att inte lyssna. Att bara köra på...men till vilken nytta. 

Vad händer när jag inte har skola eller jobb att skylla på? Vad ska jag låtsas då?
Då kanske jag behöver vara ärlig mot mig själv och inse att all den stressen som varit i mitt liv under en väldigt lång tid....har satt sina spår. 
Dom hindrar mig från att njuta av tillvaron. 
Jag vet att det verkar som att jag gör det....men jag är lika bra som ni på att låtsas. 
Det är svårt att vara ärlig, framförallt mot sig själv.
Och det är ännu svårare att göra det som krävs för att en förändring ska ske. 
Den där livsviktiga förändringen som om några år kommer skänka mig den glädjen jag vet att jag förtjänar.

En vecka kvar av min sista VFU nu. 
Den har helgen var efterlängtad....jag fick vara med barnen. 
Jag fick prata med dem, lyssna på dem. Krama dem och be om ursäkt för att min frånvaro lyst som en sol hela veckan. Det känns för jävligt och det fick mig att tveka för en sekund. Om detta verkligen va rätt!! 

Inget jobb i världen är värt mer än mina barns tid. Det är för dom jag lever och andas. Vad gör pengar om jag inte kan känna lycka, när känslan av saknad förmörkar allt ljus. 
Då är det inte värt nåt!! 

Försök sov nu 🌟🌛 
Imorgon är en ny dag 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0