Konstigt

Det är underligt. Känslan som maler i mig. Osäkerhet inför det som väntar. Obryddheten i det. 
Jag vet vad jag behöver göra, men blir det tillräckligt bra? 

Prioriterar jag rätt saker? 
Fokuserar jag på det som är viktigt, det som räknas. 

För ibland känns det som att de där ytliga materiella sakerna gör mig lite mer hel. 
Låter mig känna en tillfredställelse i stunden.

Utebelysningen hänger där ute nu. Lyser i mörkret och en känsla av lugn fyller mig. 
Jag är nöjd. 
Takpanelen ligger på golvet och väntar på att bli uppsatt. 
I mina krukor kan jag skymta små gröna blad, doftärtorna är på gång. 
Allt känns bra!! Sen blir jag påmind om allt som jag skulle göra idag, planering av lektioner. Då försvinner känslan direkt. 

Jag längtar verkligen tills detta är över. När jag kan rikta mitt fokus mot en sak bara. 

Snart så 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0