Lektionsplanering

Tiden finns där men besluten som tas är inte till min fördel.
Massa saker behövs göras och vissa är viktigare än andra. 
Jag har tre veckors lektioner att planera och jag finner mig själv tömma diskmaskinen, laga maten, handla, tvätta, laga lite mer mat....allt detta istället för att sätta mig med datorn och förbereda  lektionerna.

Igår satt jag i ett zoom möte, kursintroduktion för den sista kursen. Den allra sista kursen.
Det känns avlägset, och otroligt orelevant i nuläget när allt jag har i huvudet är lektioner. 

Jag vet inte, det är bara rätt mycket just nu. 
Det har varit mycket det senaste 10 åren. 
Det kommer troligtvis vara mycket...resten av mitt liv. 
Allt jag kan göra är att fokusera på de små guldkornen i vardagen. 
Det är dom som får allt att gå ihop. 
Sen att inte ta allt på så blodigt allvar. Försöka sätta det i perspektiv till allt annat som händer i världen. 

Människor går runt med masker för sina munnar av rädsla att få ett virus som eliminerar dina nära och kära. 
Vad betyder egentligen några lektioner då? 
Allt kommer lösa sig i slutändan.

BTW 😊 jag skrev klart mitt CV idag, eller ja det är vissa saker som behöver kompletteras men det är nästan klart. 
Overkligt och ändå så nära på samma gång.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lite gott och blandat med bilder från de senaste dagarna. 

Nu säger jag god natt ✨🌟

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0