Att se lösningarna

Jag vil så mycket. 
Igårkväll såg jag två stycken körandes framför mig. Den ena hade en gul väst. 
Övningskörning stod det på västen.

Jag blev påmind om min lust att vilja ta kortet.
Jag vill, jag ska 😁 examen väntar först. Sen blir det lite mer busskörning för att efter sommaren börja ett nytt kapitel i mitt liv.

Jag vill mer. 
Jag måste bara våga hoppa. 
Det är just det som gör oss modiga. Det är det som får oss att leva. Att sluta vara rädda.
Att resa oss även när vi misslyckas, och fortsätta kämpa. 

Innan va det bara ord för mig. Men dem får mer och mer en signifikant betydelse.
Jag inser nu att jag varit rädd, större delen av mitt liv. 
Kanske inte utåt sett, men rädslan har alltid funnits där....inom mig.
Jag har brottats med mitt behov av trygghet gentemot min vilja att faktiskt leva.

Ibland har tryggheten vunnit men då och då har små glimtar av exceptionellt liv visats sig. 

Att leva innebär inte att bara andas, fylla lungorna med syre. 
Det är inte bara att fira sina födelsedagar en gång om året. 
Det är så mycket mer.

Vissa inser detta och förändrar sättet dom ser på livet.
Andra gör inte det.

Vad gör du?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0