Det blöta verkligheten

Vattendropparna bildar en mönster på rutan medan jag kör. 
Ensamma letar de upp en vän och smälter samman. Det känns tryggare så, det ligger i deras natur. Det är fysikens lagar som ska upprätthållas och vattnet böjer sig ödmjukt för dess vilja. 
Är vi inte lite samma? 
Böjer vi oss inte på samma sätt för verklighetens lagar. 
The Law of Attraction. 
Flight or fight responce. 

Vi tänker ofta att vi är ägare och författare av våra öden. Men är vi verkligen det.
Styrs inte vi av impulser och agerar vi inte per automatik när vissa saker händer.
Väljer vi vilka tankar som ska passera och vilka som ska stanna och upprepa sig om och om igen? 
Nja! Det här väl inte till vanligheterna att man innehar den styrkan att kontrollera det. 

Men gör det nåt då? Försämrar det vår så kallade livskvalité? 

Jag vet inte 🤔 
Jag gillar tanken på att jag har kontroll. Samtidigt så har jag missat väldigt mycket när jag har tillämpat den kontrollen till max. Med kontrollen kommer rädslan att misslyckas, att göra fel. Det har hållit mig tillbaka. 
Och är det egentligen definitionen på kvalité? 

För det handlar ju inte om slutresultatet. 
Det handlar om din resa dit? Vem du förvandlas till under alla berg och dalar som du passerar. Alla egenskaper som du förstärker och förminskar. Sättet du lär känna dig själv. Det är det som är kvaliteten ❤️ 

Jag kan inte säga att jag är samma person som påbörjade denna utbildningen. 
Jag tänker inte på samma sätt.
Jag värderar inte samma saker. 
Jag är starkare.
Jag är mer rädd. 

Och min resa är långt ifrån över. Den har bara börjat. Men jag ser fram emot den. 
Jag är min egen lärare nu. Dagens lektion har startat. Full fokus nu. 
För snart.....är det upp till bevis.


Det är resan som räknas ☯️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0