Att vara rädd eller att vara modig

Dom säger att mod inte kommer av att man inte är rädd för något. 
Dom säger att mod är när du är livrädd för att göra något men ändå gör det.

Det är lite av en tanke som kommer då och då. 
När jag begrundar alla val jag gjort som har lett mig hit där jag är idag. 
Många av dom va jag precis det...livrädd. 
Osäker på om det va rätt eller fel, var jag skulle hamna eller vem jag skulle träffa.
Men jag gjorde det ändå. 

Ibland känner jag att modet sviker mig, då fegar jag ur.
Det är demonerna inom mig som får luft, viskar i mig....att det är farligt, att jag inte klarar det.
Oftast lyssnar jag inte, men dom är ändå där...alltid, viskar, manipulerar.

Just nu ligger osäkerheten på om jag verkligen kommer klara min nya kommande karriär.
Om jag ska överge det jag vet och kan, eller om jag ska stanna kvar i tryggheten.
Det är bara jag som har svaren.
Jag försöker hitta inspiration i poddar och tidningar. Hitta en balans inom mig, 
Allt detta medan livet fortfarande försätter, utan paus.
Alla åtaganden är fortfarande där, ska tas itu med. 

Bromsa inte in, bara fortsätt framåt. 
Eller?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0