God natt

Jag kommer hem.
Klockan är 01.15, jag har precis avslutat mitt arbetspass.
Det är tyst när jag kliver innanför dörren.
I vanliga fall är det bara ljudet efter en kelsjuk katt som jag lyssnar efter, men i natt är det även andra ljud.

Barnen sover djupt när jag går upp på ovanvåningen. 
Lava ligger i min säng eftersom hennes är nedmonterad, Nova sover i sin säng.
Dom har borstat tänderna, låst dörren och krupit till kojs....utan mig.
Helt själva har dom fixat kvällsrutinerna och sover nu gott.

Jag är så stolt över dom. 
Stora självständiga tjejer har dom blivit och det blir tydligare för var dag som går.

Jag frågade hur dom ville göra idag innan jag åkte till jobb, svaret kom snabbt.
Dom ville sova hos mig, även om dom visste att jag inte skulle vara hemma när dom lade sig. 
Lava vaknade till nu när jag lade mig. 
Jag frågade: "gick det bra att somna själv? 
Hon svarade: "jag har ju inte somnat än! 

Hehe hon andades vääääldigt tungt för att vara vaken 😅 
"Va!!! Hade jag somnat? "

Söt hon är!! ❤️

Imorgon ska jag fixa mina naglar hon Hanna. Sen blir det lite häng hemma hos Fia, Max och Molli (Christian oxå men han är och jobbar). 
Ska bli kul att ses, det va ett tag sen nu. 
Sist åkte ju Lava och Nova bussen dit själv 😁 som sagt, självständiga tjejer.

Nu är det dags att sova.
Lägger lite bilder på min och Lavas nedmontering av hennes säng. Den är såld och blir hämtad den 8:e. 
Inga utbrott och inga skador på väggar och tak...det är väl ett bra betyg 😊

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lite bilder på när Turbo försöker kela med pappa. Det är lustigt, att katter alltid letar upp den som vill kela som minst med dom 😂 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0