Mot framtiden

Idag träffade jag min blivande kollega.
Solen tittade fram mellan molnen och det va varmt i luften. 
Det va nästan lunchtid och människorna började bli fler och fler. Som ett rovdjur på savannen spanade efter sitt byte, dagens lunch. 
Vem erbjöd nåt nyttigt, unikt och samtidigt vackert att fota och presentera för omvärlden via snapshat eller instagram. 

Jag valde Ginger House. Jag tog min plats i kön medan min kollega skyndade från parkeringshuset. 
När hon väl kom fram så ringlade sig kön ut på gatan. 
Jag slutar aldrig bli förvånad över hur många som faktiskt äter lunch ute VARJE dag. 
För mig är det en lyx som inte sker speciellt ofta. Men för en del av dessa gästerna är det en självklarhet. Dom har nog aldrig behövt äta en hemmalagad matlåda i hela sitt liv. Okej!! Jag generaliserar rätt kraftigt nu, men ja ni förstår vad jag menar. 

Hur som helst så åt vi en god lunch och pratade om min blivande arbetsplats. 
Det va kul och spännande att höra om allt som väntar mig. 
Jag kände att jag behövde detta, den här boosten. 
Jag är ärligt talat rätt nervös för vad som komma skall. Men efter idag så vet jag att jag har en allierad 😉

Det blev en hektisk dag idag. Bilen gick varm. 
IKEA, Helsingborg, Billesholm och Bjuv. 

Men nu ligger jag i soffan. 
Om 2 min är klockan 00.00. 
Och nu ska jag nanna. Imorgon är det gymnastikträning för tjejerna. Jag ska försöka ta mig till gymmet. 
Ja ännu en dag helt enkelt.

Natti natti 🌟

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0