Ny säng!!

Kl 10.00 stod jag och Lava utanför IKEA och väntade på att dörrarna skulle öppnas.
Det var lite kallt när vindarna svepte förbi, vi fick stå för en liten stund eftersom jag gärna vill vara ute i god tid när det handlar om bilhyrning. 
IKEA har ju bara en bil som alla deras kunder ska dela så snällt på. Så jag vill vara först i kön.

Vi fick bilen och köpte Lavas säng. Den va rätt stor, klumpig. Men hon och jag fixade det bra.
Ni vet vad dom säger: en bra kvinna reder sig själv, i detta fallet två bra kvinnor 😉

Sängen passade den här lilla donnan alldeles utmärkt och hon slängde sig nöjt i sängen när den va på plats. 
Nu är det bara detaljerna som saknas. 
Önskar dock att mina älskade barn varit lite mer engagerade i sina rum och hur de ska se ut. 
Hade min mamma sagt till mig att jag skulle kolla upp vilka kuddar, mattor, gardiner, tavlor etc. Jag ville ha...hade jag suttit i googleträsket fortare än en höna bajsar 😂
Men näää....mina barn ser det mer som en börda att behöva göra ett val 😅
Där ser man 🤷🏼‍♀️

Jag sitter i Ekeby, väntar på avgång tillbaka till hbg.
Jag funderar på hur vissa bilister är organiserade "där uppe". 

Om ni ser en stor gul 15 meters buss komma körandes in på en smal tillfällig väg som dessutom svänger + att där är refuger på båda sidorna av vägen.....kör ni då in på den vägen för att möta bussen?? 

I min värld kan jag väl tycka att man väntar till bussen kört förbi. 
Men nej då! 
Vi kär in på vägen. 
Halvvägs in inser vi att vägen är för trång för oss båda (något som även min 10 åriga dotter hade insett). 
Då har man två val som jag ser det.
1. Man kan stanna och låta föraren som är en yrkesförare på ett proffsigt och säkert sätt köra förbi.
2. Man kan backa tillbaka så att bussen utan problem kan passera.

Det man INTE ska göra (min högst personliga åsikt) är att köra så långt fram man kan och sedan pressa ner signalhornet i hopp om att den är magisk på nåt sätt och ska trolla bort den 15 meters bussen. 
När man har insett att signalhornet inte kommer få bussen att försvinna så bör man INTE veva ner rutan och slå på bussen. 
För er vetenskap så är bussen ett icke levande ting och det går tyvärr inte att skrämma den genom slag och höga ljud.

Däremot går det alldeles utmärkt att stå stilla och vänta på att föraren löser den situation som du försatt dig i. 

Mmm....kära medtrafikanter....RESPEKT är inte bara en kombination bokstäver. För vissa faller det sig naturligt hur man ska vara både i trafiken och i det vardagliga livet. Men för er andra (ni är inte så vanligt förekommande) så ber jag er vänligen att läsa på lite om ordets betydelse. 

Med det önskar jag er en fortsatt trevlig fredag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0