Skogspromenad

Ibland hopar sig alla tankar. Då är det bra att kunna försvinna ut i naturen. 
Där finns inget som distraherar. Inget som pockar på din uppmärksamhet.
Bara skog, natur, fågelkvitter. 

De senaste dagarna har vi försökt få ordning i Novas rum. Hon har fått ny säng och tv bänk + att vi har slängt och gett bort en massa saker som bara legat och samlat damm. 
Nu säger plånboken stopp och vi får pausa i inredandet. 
Jag har även fått i ordning i förrådet. Det va en enda röra där ute och jag fick ont i magen vara jag klev in där. 
Nu är där organiserat med hyllor. 
Men allt kostar pengar, och pengarna växer inte på träd. Så nu får vi avvakta lite. 
Innan vi vet ordet av det så är det dags att börja jobba och då kommer saker förhoppningsvis se annorlunda ut.

Jag har en egenskap där jag är så otålig. Jag har en tanke och den tanken vill jag gärna göra verklig direkt. 
När jag då måste vänta och vara beroende av andra, då blir jag frustrerad. 
Jag har så mycket jag vill göra. Mitt liv ska se ut på ett visst sätt och jag vill leva på ett visst sätt. 
Jag har till exempel börjat drömma om hus nu. Jag vill inte bo i lägenhet. Jag vill ha mitt eget. 
Jag ser andra som renoverar och skapar sina drömhem. Medan jag står och stampar på samma ställe. Jag är kluven, för jag vill ha ett fint hem men det är inte här jag ska bo. Därför vill jag inte lägga pengar på det. 
Fast jag vet att det behövs.

Nästa vecka har jag ett möte med en bank som jag eventuellt ska byta till. Då får vi se vad dom säger. Om det är läge att göra vid nu eller om jag ska avvakta. 
Jag är så så trött på Swedbank, så dom lämnar jag utan en tillstymmelse till ånger.
Jag ska börja om på nytt och med det en ny bank. 
Jag vill välja rätt bank nu oxå för det kommer vara den här banken jag kommer ha när jag ska köpa hus. 
Så ja, det är många tankar, jag vill att det ska bli rätt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är det alldeles strax dags att köra till Kågeröd för gymnastikträning. Ska bli kul att se tjejerna in action. 

Hej så länge 👋🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0