En ledig dag

Imorgon är jag ledig. Det ska bli skönt, men jag vet inte riktigt hur jag ska planera upp dagen. 
Det tar längre tid än jag trodde att vänja mig vid att inte ha saker som ligger väntandes på mig....skolsaker iallafall. 
Nu är det andra saker som ploppar upp i huvudet stundvis.
Jag vill rensa ut förrådet, organisera. Jag vet att det är min neurotiska sida som talar. Jag sorterar och organiserar för att skapa ordning i kaoset.
Sen vill jag montera ner barnens loftsängar. Det är dags att göra om deras rum, lite mer tonårsfeeling över det hela nu. 
Nästa projekt är vardagsrummet. 
Det ska rivas tapet och läggas nytt golv. Inget som görs i en handvändning. 
Jag vill träffa mina vänner från gymnasiet, Sandra, Mia och Linn. Det måste planeras in annars vet jag att det inte blir av. 
Sen har jag planerat in en tripp upp till Växjö och till kusinen. Det ska bokas in.

Ja ni förstår, det är många tankar som pockar på min uppmärksamhet. 
En sak som jag gjorde idag som gjorde listan med "måsten" lite mindre...va att träffa mäklaren. Han värderade min lägenhet och det kändes jättebra. 
Jag fick lite tips och råd inför lite saker som eventuellt ska göras här hemma. 
Nu är det gjort och värderingen ska in till banken. 

Jag har så många planer, har alltid haft. En vilja att röra mig framåt i livet.
Nu är jag klar med studierna, nu vill jag ta nästa steg. 
Jag behöver bara lära mig att allt tar sin tid. Att allt inte kan göras direkt och det är okej. 
Fast jag är 35 år gammal och har inte lärt mig det än 😂 ibland är det bara bättre att inse att det är en del av den jag är. Det är jag.
Charmigt eller ej.....upp till dig att bestämma.

Nu ska jag Nanna. Barnen kommer hem om några timmar. Jag ska upp tidigt, dra till gymmet. Sen får vi se vart dagen för mig.

God natt 🌟

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0