Perfekt lördag

(null)

(null)

Idag blev det en chill lördag. 
Med det menas lunch på Pizzerian och sen lek hemma hos Fia och Christian. 
Barnen ville stanna hos dem medan jag åkte och hälsade på Eva och Uffe. 
De höll på att bygga en ny pool och alla i familjen i där, eller ja nästan alla. Det va en bra tillfälle att träffa alla. 

Tiden sprang iväg och innan jag visste ordet av det så va klockan 18.00. 
Jag körde och hämtade hem barnen och vi lagade lite mat (tacos efter barnens önskemål). Sen hyrde vi en film som vi mös till. 

Efter en liten stund när barnen fått vars en skål med gott gott hörde jag Nova bredvid mig. Hon pep och halvskrek. 
Jag frågade va det va och hon pep fram: "det är en spindel i min skål". 
Tårarna sprutade ut henne och hon vågade inte röra sig. 
Några sekunder tidigare hade hon mumsar på godiset i skålen 😱 tänk....tänk om hon hade stoppat spindeln i munnen 😰 
Tror det va den tanken som fick henne att börja gråta. 

Jag tog skålen och släppte ut spindeln men hon vägrade röra skålen sen 😉 vilket jag kan förstå. 

Nu sover de gott i sin och min säng. 
Jag ligger i soffan och ska strax oxå gå upp. 
Imorgon är en ny dag....sista lediga dagen. 
Sen är det jobb jobb jobb.

Natti natti 🌟

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0