Att rädda ett barn

Jag sitter just nu och tittar på en ny dokumentär på SVT. Den heter "att rädda ett barn". 
Den handlar om en mamma som försvinner med sin son efter att hon inte är nöjd med rättens bestämmelse om umgänge mellan sonen och hans pappa. 
Tankarna skjuts runt i huvudet.
Hur två versioner kan vara så olika. 
Den ena parten säger att hen har räddat sitt barn medan den andra säger att hem blivit kidnappad. 

Det är svårt att vara objektiv när man ser alla tårar och allt lidande som situationer som denna för med sig. Det känns så fel. 

Saker förändras, varje dag. 
Denna dag. 
Denna morgon.

Förändringar är oftast bra men, nu vet jag inte. 
Det är redan så mycket som händer, som förändras i mitt liv. Jag behöver de trygga punkterna i mitt liv.

Imorgon ska jag tillbaka till jobb. 
Fredag oxå.
Sen är jag ledig i helgen. Skönt! 
Jag vill försöka bli klar med mitt sista arbete. 
Mitt belastningsregister kom idag, jag ska köra och lämna det på skolan. Kanske inte imorgon men fredag. 
Ett steg närmare. 

Samtal behöver ringas, saker behöver fixas. 
Snart. En sak i taget.

God natt!  

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0