Kusinerna

(null)

(null)

(null)

Det är lite lustigt hur Nova och Lava kan vara så olika.
Eller egentligen inte eftersom jag är så olik mina syskon men ja ni fattar vad jag menar.
Nova är noga med att tvätta händerna direkt för att sen kunna kela och leka med Inez.
Lava däremot går och sätter sig med sin bok som hon har med sig överallt. Boken är viktigare än allt annat levande för den här tjejen.
Jag lyckades få fatt i den sista boken i den andra delen i bokserien som Lava läser för tillfället. 
(null)

Nästa bok släppa nu i juni så jag tänkte överraska henne med den. 
I den takten som hon läser har hon läst ut den inom loppet av 2 dagar. 

Jag och Nova läser boken "Musse och Helium" tillsammans innan vi lägger oss. 
Den är av ett annat slag, lite roligare.
Böcker är så viktiga, både för barnen och för oss som föräldrar.
Att läsa för sitt barn kan ha flera goda effekter på språkutvecklingen och kan även utveckla barnens fantasi och föreställningsförmåga, talspråk och ordförråd, berättande och förmåga att uttrycka tankar, intresse för bild och text och deras förmåga att förstå sin omvärld. 
Så läs, läs, läs ❤️❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0