Mors dag!

I många aspekter är detta endast en kommersiell dag som går ut på att affärerna ska sälja extra av choklad i form av hjärtan, nallebjörnar men texten "världens bästa mamma" och blommor i överflöd. 
Det vet alla.

Men ändå är detta en dag som många uppskattar. Både mammorna som får en bekräftelse på att deras engagemang som föräldrar har en betydelse, värderas, uppskattas....och även av barnen som får ge sina mammor nåt speciellt. Antingen nåt som dom gjort i skolan, eller varit iväg och valt ut speciellt för deras mamma. 
Det är massa kärleksförklaringar överallt. 

Men sen har vi dom andra.
De föräldrarna som sliter varje dag, gör allt för sina barn. Gör det där lilla extra för att få se leendet på deras små läppar. 
Dessa föräldrarna som inte syns eller hörs denna dag. 
De får inga hälsningar, inga uppskattningar. 
För dem är denna dagen inte lika rolig. 
På samma sätt som att den ena mamman får bekräftat att hon är uppskattad, får den andra oxå en bekräftelse....att hennes engagemang inte värderas.  Eller så tas det för givet så man kanske känner att det inte krävs nån gest. 
Inga blommor, ingen nalle, ingenting.
Det är klart att allt man gör för sina barn inte ska vara för att man sen ska få en belöning, jag säger inte det. Men alla mår bra att lite uppskattning. 
Och alla mår precis lika dåligt när denne uppskattningen uteblir. 
Tänk på det, ett liten gest kan göra så mycket.

Jag älskar mina barn över allt annat på denna jord. 
De två flickorna är meningen med mitt liv.
Jag är så stolt över att få vara deras mamma.
Så med det vill jag bara säga:

Ni är alla guld värda, alla mammor där ute ❤️
Så klappa er på axeln och tillåt er själva att vara stolta över allt ni gör. 
När ni älskar era barn och sätter de framför allt annat så känner era barn det, dom känner sig älskade. Det i sin tur kommer skapa kärleksfulla barn som kommer göra den här världen till en vacker och underbar plats.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0