En liten uppdatering

Ja nu va det ett tag sen jag skrev nåt här. 
Men den här bloggen är lika mycket för mig själv som för er som läser den. Jag skriver för att jag om några år ska kunna titta tillbaka och läsa om mitt liv vid denna tiden. Mina tankar om allt och lite bilder på tillvaron. 

Om jag nu läser detta inlägget om 5 år så vill jag berätta att jag just nu....mår väldigt bra.
Jag älskar mitt jobb. Jag har fullt upp visserligen men jag gör äntligen något som jag älskar och som fyller ett syfte. 
När mina elever möter mig med ett leende och en kram....då känner jag bara....glädje. 

Just nu har jag ingen bra balans mellan jobb och fritid. Jag tar med mig arbetet hem, men jag vet samtidigt att detta inte kommer vara för alltid. 
Jag skapar ju mitt eget material för tillfället och det innebär otaliga timmar av klippa, laminera, klippa lite till, leta material på nätet, kopiera, planera och mycket mycket mer. 

Barnen mår bra. Det är jobbigare nu...eftersom jag inte har lika mycket tid med dom. Den veckan som jag har barnen, då har jag ändå en hel del att göra när jag kommer hem. Dom har fått ta mycket mer ansvar här hemma. Både på gott och på ont. 
Alla i familjen verkar växa med den här förändringen. 

Träningen kan jag oxå uppdatera. Den har varit obefintlig nu under några veckor...MEN nu har jag äntligen kommit igång igen. 
Det känns bra (förutom den jäkla träningsvärken som kommer på köpet). Träningen är ju ändå en del av mig, något som har fattats. Det märks både på sömnen och på energin. Men nu kör vi igång igen...wish me luck. 

Jaha vad har annars hänt då? 
Jag va på min första AW i fredags. Det va jättekul. Vi bowlade och åt god mat. Jag åkte hem rätt tidigt men kände ändå att jag fick ut väldigt mycket av kvällen. 
Det där med att dricka...det är inte riktigt min grej längre. MEN jag kan vara trevlig och rolig ändå. Ni som känner mig kan intyga det 😉

Nu till helgen ska jag på min brorsons dop. Annars är det nog rätt lugnt. 

Nähä, nu ska jag krypa till kojs tänkte jag. 
Imorgon blir det en hel dag med 4 hörn 😁 eleverna (och jag) tycker det är skitkul. 
Så natti natti på er 🌟🌟🌟

(null)

Min (och barnens) nya hobby 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0