Outlander

Ja den här förkylningen för inte bara dåligt med sig. 
Eftersom jag ändå skulle ligga i sängen/soffan hela dagen så passade jag på att påbörja en ny serie. 

Det blev Outlander. 
En serie som jag hört mycket om och nu när jag sett snart 10 avsnitt förstår jag varför. 
Den är riktigt bra.
Väldigt....romantisk. Drömmande på nåt sätt.

Tack vare serien lider jag inte allt för mycket av att vara sjuk.
Förkylningen håller på att lätta, jag smakat maten igen. 
Men jag får nog stanna hemma imorgon ändå. 
I dessa oroliga tider välkomnas man inte direkt  med förkylningssymtom 🤷🏼‍♀️

Nu när saker i mitt liv börjar falla på plats så kan jag inte hjälpa att se allt som saknas. 
Det livet som jag visualiserat framför mig börjar sakta men säkert förvandlas från dimma i en dröm till den verkliga luften som fyller mina lungor. 
Jag önskar inget annat än att mina drömmar blir till verklighet. Men ibland känns det väldigt väldigt långt bort, vissa delar iallfall. 

Men framtiden är inte för mig att se. Mitt öde är nog redan bestämt. Det är mitt ansvar att fatta de besluten i mitt liv som jag sedan kan leva efter. 
Än så länge, har besluten varit definitiva. 
Tiden får utvisa om mina framtida beslut blir lika enkla. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0