Äntligen ledig ❤️

(null)
Den här fina presenten fick jag och Sussi av våra elever (föräldrar).  Vi blev såklart jätteglada och ännu en gång kände vi stoltheten i att vara lärare. Inte bara för att vi fick en julklapp, utan snarare för att vi såg på våra elever vad vi betyder för dem.

- jag ska krama dig varje gång jag kommer in i klassrummet idag Bella. För sen måste jag vänta jättelänge innan jag får krama dig
Igen. 
- du är min bästaste lärare.
- jag älskar dig.
- jag kommer sakna dig hela tiden. 

Detta är bara några av alla ord vi fick igår. Det plus en massa kramar. Det gör att man förstår sitt värde.
Ibland kan jag iallafall tveka på mitt värde. Som lärare, som människa, som förälder. 
Då behövs dessa dagarna. 

Vi kämpar hela tiden mot tiden. Försöker göra vår tillvaro här så betydelsefull som möjligt. 
Det hade varit enkelt om det inte finns de där få människorna som gör allt för att du inte ska känna så. För att du ska tveka på ditt värde. 
Det krävs en stark människa för att kunna se bortom den typen av människor. 

Vem är du? Vem är jag? 

Idag ska jag träna (äntligen).
Sen ska jag handla det sista inför lilla jul och jul. Kanske blir nåt litet till mig själv oxå. Detta året fick vi ju presentkort av helsingbors stad. 

Det blir iallafall en lugn dag. Så mycket är bestämt ❤️

Bilderna här nedan är från Jakriborg.
Vi gjorde ett stopp här innan vi skulle till Malmö.
Det va väldigt mysigt och man fick verkligen en känsla av att åka tillbaka i tiden. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu är frukosten intagen och det är dags att byta om till träningskläder.
Ha en underbar dag ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0