Födelsedag 🎈

Klockan är 00.08 och det är officiellt min födelsedag. 
Ett annorlunda år har det varit. 
Med Covid som härjat och en annorlunda värld där avstånd varit den nya kramen. 
Det är nu en värld som känns lite mindre välkomnande. En som jag hade valt bort om jag fått chansen. 

Men nu får jag inte det. Jag får vänja mig vid detta, i nuläget känns det som att det alltid kommer vara så här. 
En ny tillvaro där alla pratar om vaccin och symtom. 
Jag vet att det är så men....jag vill inte det. 

Nu är det min födelsedag. Jag har valt att inte fira den. Det känns inte bra liksom. 
Känns som att man bryter mot osynliga och synliga lagar när man ber sina nära och kära att samlas. 
Så jag låter bli. 

Istället ska jag träna. 
Jag ska skjutsa barnen till gymnastiken. 
Jag ska planera för nästa vecka. 

Så grattis till mig. Ett år äldre. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0