Läggdags

En måndag. 
Den var enklare än den brukar vara.
Jag känner att jag är pigg när jag lär hemåt för att möta upp Lava. Vi ska ha utvecklingssamtal med hennes mentor. 

Direkt efter samtalet så väntar mitt möte med A-laget. 

Jag tänker inte så mycket utan efter mötet så börjar jag på maten. 
Samtidigt lägger jag in lite bedömningar. 
Jag tänker inte, bara gör.
Minuterna går och snart är det dags att varva ner. Eller ja, min mobil säger det iallfall. 

"Notiser kommer stängas av fram till 05.30". 
Jag slappnar av. Ögonen blir genast trötta, jag kommer på mig själv med att längta till jag ska lägga mig. 

Barnen har borstat sina tänder och Nova vill att jag ska lägga mig hos henne en stund. Vi ligger nära varandra. Hennes ögon glittrar. Hon viskar "va mysigt vi har det". 
Mmm....verkligen! Jag vill knappt gå därifrån men jag har ju nästa tjej som vill säga god natt. 
Jag går in till Lava. Hon ligger och läser. Jag märker att hon är helt uppslukad av boken så jag viskar bara god natt. 
Med ett leende viskar hon tillbaka ett tyst god natt. 

Nu ligger jag i sängen och ska strax somna. Imorgon är en ny dag. 
Ännu en dag. 
Ännu en. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0