Perspektiv

(null)

Vi kan välja att fokusera på allt som är dåligt i vår tillvaro. Det finns alltid något som vi vill förbättra. 
Men det som är dåligt i mina ögon kanske är bra i någon annans. Allt handlar om perspektiv. Valen som vi fattar nu känns kanske dåliga men längre fram i livet så inser vi att det egentligen var nåt positivt.

Jag har en tendens att se det negativa i många situationer. Fokuserar på det som jag gör fel, även om det alltid finns en anledning till mina val. 
Jag ifrågasätter mig själv mer än någon annan. Kraven som jag ställer på mig själv får jag höra är väldigt höga. Men jag vill ju gå framåt i mitt liv, jag vill utvecklas....både privat och i min karriär. Det gått inte om man inte utmanar sig själv. 
Men tvekar jag på mina val...ja absolut. Men jag vill inte ångra saker längre. Det är slut på det nu. 
Det får bara mig att må sämre och det förändrar ingenting. 

Det finns en mening med allt som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0